Distance learning

 
Pretraživanje

Program Predavanja

Politika ocjenjivanja

 

 

Ciljevi ocjenjivanja

 

1.     Radi ostvarivanja podjednakog standarda u ocjenjivanju studenata, potrebno je da svaki nastavnik koji predaje i ocjenjuje studente slijedi jedinstveni sistem ocjenjivanja utvrđen ovom politikom.

 

2.     Cilj ocjene je:

 

§         Provjeriti  progres studenta u razvoju u ovladavanju znanjima i vještinama kao rezultat pohađanja nastave na objektivan i mjerljiv način

 

§         Osigurati poticaj studentu da aktivno sudjeluje u procesu učenja za vrijeme cijelog nastavnog procesa (a ne samo na kraju nastave u završnom ispitu)

 

§         Uspostaviti cilj i benchmark za studenta u cijelom procesu učenja za vrijeme pohađanja nekog predmeta

 

§         Nagraditi studenta za njezin/njegov napor u sudjelovanju u procesu učenja.

 

 

Studentska prava u odnosu na ocjenjivanje

 

3.     Studenti imaju pravo biti upoznati sa specifičnim načinom ocjenjivanja za svaki predmet, a nastavnici su odgovorni za predstavljanje svog sistema ocjenjivanja na prvom satu nastave.

 

4.     Svaki student ima pravo znati kako je nastavnik došao do njezine/njegove ocjene. U slučaju neslaganja s ocjenom, nastavnk mora objasniti studentu kako je ocjena utvrđena, uz prikaz sve pripadajuće dokumentacije (tj. rezultata testova, ocjene domaćih zadataka, ocjene prezentacija na nastavi, itd.). Ukoliko objašnjenje ne zadovoljava studenta i ako se ne postigne dogovor, student ima pravo tražiti razgovor s voditeljem studija, a zatim i dekana za daljnju pomoć u rješenju spora, koji se tada rješava prema internim pravilima Ekonomskog fakulteta u Osijeku.

 

 

Vodič za ocjenjivanje

 

5.     Postoje dva tipa predmeta u poslijediplomskom studiju PODUZETNIŠTVO:

 

§         puni predmeti - čije ocjenjivanje je temeljeno na skali od 100 bodova, kao što je opisano u točki 6.

 

§         kratki seminari, radionice i slično (čija satnica je 10 sati ili manje) - koji se vrednuju na binarnoj skali (prošli, pali)

 

U bilo kojem od ovih slučajeva, nastavnik može dati i nepotpunu ocjenu u nekoj specifičnoj situaciji, uz suglasnost voditelja studija, ali uz rok u kojem student mora ispuniti preostale obveze.

 

 

6.     Kao opće pravilo, ocjene proizlaze iz korištenja skale od 100 bodova na sljedeći način:

 

prolazne ocjene za poslijediplomske studente

 

ocjena 5          (izvrsno)      84 - 100

ocjena 4          (vrlo dobar)  66 - 83

ocjena 3          (dobar)        50 - 65

 

neprolazne ocjene za poslijediplomske studente

 

ocjena 2          (dovoljan)    manje od 50

ocjena 1          (nedovoljan) manje od 25

 

 

7.     Svi aspekti procesa učenja doprinose razvoju vještina i znanja kod studenata, te se zbog toga i svi aspekti tog procesa moraju vrednovati kako bi se osigurao stimulirajući aspekt ocjene. Ocjena mora biti tako kombinirana da izražava važnost različiti komponenti vrednovanja procesa učenja. Studentska inicijativa i individualni rad mora biti značajan dio ocjene.

 

 

8.     Kao pravilo,  predlaže se da se svaka ocjena sastoji od:

 

§         prisustva na nastavi (do 20 %). Svaki propušteni termin nastave snižava ocjenu za 1/10. Uz pretpostavku da se održava aktivna i participativna nastava, prisustvo nastavi je procjena za studentsko sudjelovanje u nastavi.

 

§         zadaci i slučajevi prezentirani u nastavi (do 20 %), posebno kada studenti prezentiraju i predlažu rješenja i ideje.

 

§         domaći zadaci (do 30 %)

 

§         drugi zadaci (do 10 %)

 

§         završni ispit (do 60 %, ali ne manje od 40 %), uz pretpostavku da su samo pismeni ispiti dopušteni u poslijediplomskom studiju.

 

 

9.     Ocjenjivanje se mora temeljiti na mjerljivim i objektivnim kriterijima koliko je to god moguće. Nikakva diskriminacija nije dopuštena u ocjenjivanju.

 

 

Praćenje i vrednovanje fair pristupa u ocjenjivanju

 

10.  Ovi principi u ocjenjivanju otvoreni su za diskusiju i preporuke studenata i    nastavnika. Sugestije koje će Vijeće poslijediplomskog studija uvažiti, vrijedit će uvijek od početka novog semestra.

 

11.  Fair pristup u sistemu vrednovanja bit će stalno praćen i periodično će biti analiziran od strane studenata i nastavnika.

 

12.  Voditelj poslijediplomskog studija je odgovoran za primjenu ovih principa u procesu ocjenjivanja.

 

 

Voditeljica  poslijediplomskog studija:

 

prof. dr. Slavica Singer

 

 

 

 

Kontakt

Poslijediplomski studij Poduzetništvo
Ekonomski fakultet u Osijeku
Gajev trg 7
HR-31000 Osijek
Croatia

http://www.psp.efos.hr
tel: +385 31 224 467
fax: +385 31 224 467