Distance learning

 
Pretraživanje

Program Predavanja

Sunčica Oberman

 

 

Sunčica Oberman rođena je 8. travnja 1973. u Tuzli, Bosna i Hercegovina. Diplomirala je na Ekonomskom fakultetu u Osijeku 1997. godine. vanjski je suradnik Centra za poduzetništvo na poslovima organiziranja i vođenja seminara i projekata. Završila je i program konzultantstva za mala i srednja poduzeća, kao i iz poslovnog planiranja u Centru za poduzetništvo Osijek. Jedan je od osnivača i koordiantor je Studentskog informacijskog centra i Internet kluba od 1998. godine. Od 2000. godine zaposlena je na Ekonomskom fakultetu u Osijeku kao znanstveni novak. Ima aktivno znanje iz engleskog jezika i dobro poznaje njemački jezik.

 

Razvojne alternative poslijediplomskog studija Poduzetništvo

 

Mentor. prof.dr.sc. Slavica Singer

 

Sveučilišta nisu zaštićena od inercije i postoje brojni primjeri sporosti u inoviranju programa, a još više prilikom uvođenja novog programa koji se razvija na marginama etabiliranih disciplina. Upravo te situacije izazov su koji su prihvatila mnoga sveučilišta širom svijeta i time dala doprinos razvoju poduzetništva. Osječko sveučilište ubraja se među takva. Razvoj poduzetničkih programa, iako izazvan velikom potražnjom, otvorio je i brojna pitanja o sadržaju i načinu podučavanja. Zašto je poduzetničko obrazovanje važno? Kako ga razlikovati od drugih, sličnih programa? Kako će se mjeriti uspjeh programa? Tko će biti subjekti? Kako će se predmet podučavati? Što će biti curriculum? Tko će biti nastavnici? Koji će specifični resursi biti potrebni? Kako će se organizirati financiranje? Što će biti institucionalni okvir, prihvaćanje od strane Sveučilišta? (McMullan, Long, 1987; Allan Gibb, 2001).

 

Ideja o pokretanju poslijediplomskog studija Poduzetništvo na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku dio je šireg angažmana protagoniste slučaja i njezinog tima na istraživanju poduzetništva, te razvoju aplikativnih projekata u istočnoj Hrvatskoj, čiji je cilj smanjenje nezaposlenosti i pokretanje poduzetničkih inicijativa (mikrokrediti, program NOA, pružanje tehničke pomoći - training, savjetovanje za ljude koji žele pokrenuti svoj posao kroz Centar za poduzetništvo u Osijeku). Nakon dvije godine djelovanja i upisanih pet generacija studenata (ukupno 130), strateško je pitanja kako studij dalje razvijati: (a)ostati i razvijati se unutar Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, ali unutar Ekonomskog fakulteta u Osijeku; (b) izdvojiti se izvan Ekonomskog fakulteta i razvijati se kao poslovna škola unutar Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u osijeku; (c) izdvojiti se izvan Sveučilišta i razvijati se kao neovisna poslovna škola. Korištenjem modela ispitivanja razvojnog potencijala Allana Gibba (baza ideja, baza iskustva, baza resursa, baza vodstva, baza kontrole) preporuka je izdvajanje studija iz Ekonomskog fakulteta kao posebne poslovne škole unutar Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera. I pored jakih baza ideja, iskustva, vodstva i kontrole, još uvijek je kritična baza resursa (ljudskih, financijskih, prostornih). Iako poslijediplomski studij Poduzetništvo značajno ulaže u razvoj nastavnika i predmeta, još uvijek ne postoje dovoljni ljudski resursi osposobljeni za izvođenje cjeline curriculuma.

 

Iako studenti sami plaćaju školarinu kojom se pokrivaju svi operativni troškovi programa za razvoj studija (predmeta, nastavnika, literature) potrebna su dodatna financijska sredstva. Prostor je ozbiljno ograničenje razvoja i potrebno ga je hitno riješiti bez obzira na izbor razvojne alternative. Tim koji razvija poslijediplomski studij Poduzetništvo spreman je prihvatiti te izazove, upravo iz činjenice što je prvi i jedini takav studij u Hrvatskoj, što privlači studente izvan Osijeka i što ima potencijal privlačenja studenata iz okolnih zemalja. Na taj se način osječko sveučilište profilira kao vodeći centar za studije poduzetništva u Hrvatskoj, temeljene na holističkom i multidisciplinarnom pristupu podučavanja i učenja, uz korištenje individualnih i timskih projektnih zadataka usmjerenih ka know-how i know-who, naglašavajući probleme iz prakse malih poduzeća i njihovo rješavanje.