Distance learning

 
Pretraživanje

Program Predavanja

Saša Lamza

 

 

Saša Lamza rođen je 27. travnja 1977. godine u Osijeku. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Osijeku 1999. godine. Završio je i program pedagoške izobrazbe na Pedagoškom fakultetu u Osijeku, kao i program "učeničko poduzetništvo" za nastavnike srednjih škola u sklopu projekta Centra za poduzetništvo i Business Inovation programa iz Norveške. Zaposlen je kao nastavnik na obrtničkoj školi u Osijeku, a angažiran je i u knjigovodstvenom obiteljskom poduzeću Buga. Aktivno se služi engleskim jezikom.

 

Start-up poduzetnički pothvat

 

Mentor. prof.dr.sc. Slavica Singer

 

Pohađanje poslijediplomskog studija potaklo je kandidata da s dvojicom prijatelja pokrene poduzetničku aktivnost na osnivanju male marketinške agencije oglašavanja na autobusima/tramvajima i velikim zgradama. Poduzetnički tim osim ideje i entuzijazma, nije imao ništa od resursa (niti iskustvo, niti novac, niti prostor). poslovni pothvat započet gotovo bez ulaganja (koristili su obiteljski obrt roditelja jednog od članova tima kao svoju "bazu", tj. kao neku vrstu poduzetničkog inkubatora) nakon godine dana uspješnog razvoja zahtijevao je formuliranje vizije i ciljeva (dugoročnih i kratkoročnih), tj. očekivanja poduzetničkog tima. Uvid u to što se događa u outdoor oglašivačkoj djelatnosti, uvjerio je poduzetnički tim Buga Promotions da su na dobrom putu, jer su pronašli nišu koju u Hrvatskoj do tada nitko nije koristio. Uvidjeli su da njihova ideja ima znatno veći poslovni potencijal nego što su u početku mislili (lokalno), te da svoj pothvat trebaju graditi na regionalnom i nacionalnom tržištu. Koristeći se niskobudžetnim strategijama, te vrlo kreativnom pregovaranju s klijentima i oblikovanju svojih proizvoda (MobilMedia, MegaMedia), poduzetnički tim je iz pre-start-up faze, uspješno ušao u start-up fazu.

 

U traženju odgovora na pitanje je li moguće uspjeti u poduzetničkom pothvatu s dobrom idejom i praktički bez resursa, Saša pokazuje važnost identificiranja ideje, zatim razumijevanja razlike između ideje i poslovne prilike, te pretpostavki o kojima ovisi pretvaranje poslovne prilike u poduzetnički pothvat. Analizirajući praktični problem pokretanja poduzetničkog pothvata kroz faze: ideja - prilika - poduzetnički pothvat, Saša naglašava i finu razliku između poduzetničkog djelovanja u pre-start-up fazi i start-up fazi životnog ciklusa bilo kojeg pothvata. Razlike u ciljevima, problemima i kompetencijama koje su karakteristične za poslovni pothvat između pre-start-up i start-up faze životnog ciklusa, zahtijevaju i promjenu poduzetničkog ponašanja, što mladi poduzetnički tim iz opisanog slučaja može i učiniti.