Distance learning

 
Pretraživanje

Program Predavanja

Gordana Kurtović

 

 

Gordana Kurtovič rođena je 10. listopada 1972. godine u Livnu, Bosna i Hercegovina. Diplomirala je na Ekonomskom fakultetu u Osijeku 1995. godine. Zaposlena je u poduzeću Deloitte & Touche u Osijeku kao senior revizor. Dobro se služi engleskim jezikom.

 

Strategija rasta malog poduzeća

 

Mentor. prof.dr.sc. Slavica Singer

 

Magistarski rad Gordane Kurtović definira porblem izbora strategije rasta kao ključni problem poduzeća koje posluje uspješno, u regionalnim okvirima, a ima ciljeve i motivaciju postizanja većih performanci. Vlasnici poduzeća opredjeljuju se za model organskog rasta, koji se temelji na internim kompetencijama i resursima poduzeća. Izbor navedenog pristupa je opravdan u uvjetima u kojima djeluju poduzetnici u Hrvatskoj. Problem nedovoljnog financiranja ili vrlo skupih izvora financijskih sredstava bio je do nedavno znatno izraženiji nego što je sada, te je izbor organskog modela rasta često bio jedina alternativa poduzetnicima. Ovaj magistarski rad otvara i pitanje profesionalizacije upravljačke funkcije, te promjenu odnosa između managementa i vlasnika poduzeća.

 

Opisanislučaj malog poduzeća građevinske stolarije, na kojemu se temelji rasprava o izboru strategije rasta, analizira promjenu organizacijskih resursa i kompetencija, stila upravljanja, organizaijske strukture, strategije i sl., u posljednjih deset godina djelovanja poduzeća. Poduzeće je dobro vođeno i ima potencijal za rast (kroz bazu ideja, iskustva, resursa, vodstva, kontrole). Ozbiljna prepreka ostvarivanju daljenjeg rasta može biti u promjeni motivacije i ambicija članova management tima, nedostatku specifičnih znanja i iskustava za očekivani rast, iz područja poduzetništva, upravljanja, financija i marketinga, neadekvatnosti informacijskog i računovodstvenog sustava, te u nedostatku građenja strateških mreža za budućnost. Provedena analiza ukazuje na kritičnost odluke o promjenama, jer nepoduzimanje nikakvih promjena u navedenim područjima, dovelo bi do stagnacije i propadanja poduzeća.

 

Magistarski rad Gordane Kurtović upozorava na naivnost nekih pristupa u tumačenju tržišne ekonomije, gdje se motiviranost svodi na novčane poticaje i sudjelovanje u vlasništvu. Prikazani slučaj upravo upozorava da postoje brojni drugi elementi vezani za stvaranje organizacijske kulture o kojoj ovisi motiviranost. Važnost rada je i u tome što pokazuje kako se potreba za znanjem i vještinama javlja upravo u prijelomnim trenucima kada treba "skočiti" s jedne trajektorije poduzetničkog ponašanja na drugu.