Naslovnica | | Vijesti | | O studiju | | Program | | Nastavnici | | Studenti | | Alumni | | Komunikacija | |
|
Distance learning
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Frano Gagro rođen je 29. listopada 1953. godine u mjestu Jare, Bosna i Hercegovina. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Osijeku 1988. godine. Radio je na komercijalnim i tehničkim poslovima u nekoliko poduzeća, a od 2001. godine privatni poduzetnik.
Mentor. prof.dr.sc. Slavica Singer
Posao s nekretninama je u mnogim zemljama vrlo atraktivan za poduzetnike, bilo da se radi o stambenoj izgradnji, iznajmljivanju ili prometu nekretnina. Rast životnog standarda uvijek uključuje i rast stambenog standarda, što predstavlja rast potražnje. Potaknut poslijediplomskim studijem iz poduzeništva, Frano Gagro je napustio visoko pozicionirano direktorsko mjesto u velikoj firmi i odlučio se za pokretanje vlastitog poduzetničkog pothvata, fokusiran na prilike koje daju nezadovoljene potrebe za stanovima u Hrvatskoj. nakon prve godine poslovanja, protagonist konstatira da se njegove pretpostavke o potražnji za stanovima nisu ostvarile.
Analizom tržišta stanova konstatirano je postojanje izuzetne potrebe za stanovima u Hrvatskoj.Prosječni broj članova obitelji po stambenoj jedinici u Hrvatskoj znatno je veći nego u zemljama izabranim za usporedbu (Njemačka, Austrija i Slovenija). Veličina stanova u prosjeku je znatno manja, a kvalitetom opremljenosti stanovi u Hrvatskoj bitno zaostaju u odnosu na promatrane zemlje. Međutim, to još uvijek ne znači da su potrebe za stanovime pretvorene u potražnju. Niska kupovna moć stanovništva (posebno mladih), nepovoljni stambeni krediti, nepostojanje dugoročnog koncepta društvenog poticanja stambene izgradnje, visoka cijena stana, neriješeni imovinsko pravni odnosi i neaktivnost lokalne uprave, nepostojanje neprofitnih stambenih organizacija - najvažniji su razlozi zašto potrebe nisu transformirane u potražnju. Takva "neprijateljska" okolina ujedno predstavlja i barijeru poduzetničkim inicijativama u tom sektoru, ali je i glavni izvor stvaranja "crnog" tržišta u toj djelatnosti. Nedostatak odgovarajućih institucionalnih, pravnih i ekonomskih okvira za pokretanje tržišnih mehanizama u stambenoj djelatnosti pasivizira cijelu djelatnost, što ima dugoročne negativne posljedice za razvoj zemlje.
Opisani problem jedan je od najtežih problema tranzicijskih zemalja, jer pokazuje kako "neprijateljska" okolina može spriječiti da se dobra poduzetnička ideja, temeljena na prepoznatim potrebama, transformira u dobru poslovnu priliku i poduzetnički pothvat. Provedena analiza pokazala je diskriminiranje pojedinih kategorija potencijalnih kupaca stanova., te zabrinjavajuću činjenicu da je razina "neprijateljstva" okoline stambenog sektora različita u pojedinim dijelovima Hrvatske. Ti zaključci samo dopunjuju ocjene da odgovornost za poduzetničko djelovanje nije samo na pojedincima, nego postoji i niz situacija koje zahtijevaju policy intervencije.
|
|
|
|
|
|
|
|