Naslovnica | | Vijesti | | O studiju | | Program | | Nastavnici | | Studenti | | Alumni | | Komunikacija | |
|
Distance learning
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Božana Brkić rođena je 7. ožujka 1963. godine u Livnu, Bosna i Hercegovina. Diplomirala je Ekonomskom fakultetu u Osijeku 1999. godine. Pored toga, završila je i tečaj za turističkog vodiča, tečajeve njemačog jezika na Goetheovom institutu u Njemačkoj i sudski je tumač za njemački jezik, a aktivno se služi i engleskim jezikom.
Mentor. prof.dr.sc. Drago Ružić
Magistarski rad Božane Brkić "Koncept virtualne receptivne turističke agencije" bavi se, posebno za Hrvatsku, vrlo aktualnim problemom poduzetničkog pristupa u osuvremenjivanju turističkih usluga. Turizam je za Hrvatsku ključna gospodarska djelatnost i to zbog mogućnosti dodavanja vrijednosti u cijelom lancu, od poljoprivrede, preko prerađivačke industrije, transporta do turizma. Rad je u 1990-tim godinama prekinuo turističku djelatnost na nekoliko godina, čije posljedice su bile ne samo u gubljenju turista, nego i u gubljenju veza između raznih sudionika u cijelom lancu dodavanja vrijednosti prilikom "izgradnje" turističkog proizvoda. Istovremeno, dogodilo se tehnološko zaostajanje u oblikovanju različitih turističkih proizvoda u području turističkog posredovanja.
Korištenjem primjera male turističke agencije u istočnoj Hrvatskoj, prikazani su problemi poduzetničkih napora proširenja tržišta kroz tehnološko osuvremenjivanje posredničke usluge u turističkoj djelatnosti. Turizam istočne Hrvatske je turizam malih brojeva i turizam selektivnih vrsta (lovstvo, promatranje ptica, riječni nautički turizam na Dravi i Dunavu). U istočnoj Hrvatskoj nema velikih turističkih atrakcija poput velikih gradova, mora ili skijališta. Istočna Hrvatska ima mnogo različitih, sitnih atraktivnosti, koje mogu postati zanimljive turističke destinacije za određene segmente turista i selektivne vrste turizma.
Pad kupovne moći stanovnika istočne Hrvatske, prouzročene ratom, postavio je nove zahtjeve za turističke agencije koje se bave posredovanjem, a to je kako preorjentirati svoje poslovanje od emitivnih prema receptivnim turističkim aranžmanima, imajući u vidu selektivnost i ograničenost nekih atrakcija zbog miniranosti (na primjer, Park Prirode, Kopački rit).
U Hrvatskoj dominiraju male i srednje turističke agencije . Za razliku od velikih agencija, koje svoje poslovanje još uvijek temelje na klasičnom pružanju usluga, upravo male agencije su nositelji on-line poslovnog duha i imaju Web Wide perspektivu poslovanja. koliko su još rijetki takvi iskoraci, potvrđuje i činjenica da je analizirana mala turistička agencija prva koja putem Interneta planira ponuditi turističke atrakcije za kontinentalni dio Hrvatske istočno od Zagreba.
|
|
|
|
|
|
|
|