Naslovnica | | Vijesti | | O studiju | | Program | | Nastavnici | | Studenti | | Alumni | | Komunikacija | |
|
Distance learning
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mirela Alpeza rođena je 6. veljače 1975. godine u Osijeku. Diplomirala je na Ekonomskom fakultetu u Osijeku 1997. godine. Zaposlena je u Generalturistu kao samostalni komercijalist. Sudjelovala je i na projektima Centra za poduzetništvo u Osijeku, gdje je završila i program konzultanstva za mala i srednja poduzeća. Ima aktivno znanje iz engleskog i njemačkog jezika, te pasivno znanje iz talijanskog jezika.
Mentor. prof.dr.sc. Slavica Singer
Magistarski rad Mirele Alpeze "Sličnosti i razlike modela upravljanja u profitnom i neprofitnom sektoru" obrađuje probleme "pomirenja" dvije poduzetničke ideje inicirane i realizirane od strane jednog mladog čovjeka. Slučaj opisuje nastanak, razvoj i viziju budućnosti dva poduzetnička pothvata od kojih je jedan neprofitno orjentiran (internet klub), a drugi profitno orjentiran (web design). Nakon nekoliko godina uspješnog upravljanja jednom neprofitnom organizacijom, a temeljem spoznaja i vještina koje je u međuvremenu stekao, protagonist slučaja odlučuje pokrenuti profit-orjentirano poduzeće s izuzetnim potencijalom rasta i mogućnostima proboja na tržištu. Može li nastaviti kombinirati svoj angažman u organizacijama čije se djelatnosti nadopunjavaju, a da pri tome ne dođe u konflikt s interesima jedne od njih?
Naprofitni sektor je dugo vremena bio izvan istraživačkog fokusa, iako predstavlja značajan dio ljudske djelatnosti. Donedavno, po mišljenju mnogih, pa čak i management eksperata, poduzetništvo je bilo rezervirano za one kojima je profit bio mjerilo uspjeha, ali kontradiktornost s pojmom neprofitnih organizacija, čija svrha postojanja nije bila motivirana profitom. Međutim, suvremena literatura iz područja poduzetništva uvlači neprofitni sektor u ravnopravnu raspravu o organiziranosti, upravljanju i kriterijima performanse kao što se ti pojmovi koriste u profitnom sektoru. Profesor Gregory Dees sa Stanford University i Centra za društvene inovacije pri Stanforg Graduate School of Business smatra da je sam naziv "neprofitni sektor" loše izabran, jer upućuje na krivi zaključak. Poduzetni pokretači neprofitnih projekata trebali bi biti profitabilni koliko je god moguće, jer na taj način smanjuju ovisnost o vanjskim izvorima financiranja.
Takav razvoj razmišljanja o profitnom i neprofitnom sektoru ukazuje na nestajanje rizika u organiziranosti i upravljanju organizacija bez obzira na profitno-neprofitnu definciju svoga postojanja. Razlike mogu postojati u definiciji misije i ciljeva, ali efikasnost i efektivnost kao mjerila performanse na isti način obvezuje i profitne i neprofitne organizacije. U posljednjih desetak godina počinje proces razmjene dobrih iskustava između ta dva sektora: neprofitni sektor uči od profitnog kako poboljšati performansu. Profitni sektor uči od neprofitnog kako svoju misiju i ciljeve učiniti društveno odgovornijim.
U ovom kontekstu, magistarski rad Mirele Alpeze upravo je na tragu recentnih rasprava o razlikama i sličnostima profitnog i neprofitnog sektora. Korištenjem lokalnog primjera, aktualnost magistarskog rada je povečana, jer predstavlja doprinos stručnoj i znanstvenoj raspravi u hrvatskoj o odnosima ta dva sektora, ali i izlaženje iz zamagljenih "dobrotvornih" sfera neprofitnog sektora, te postavljanje jasnih kriterija performansi. Time bi se osiguralo djelovanje tog sektora na principima dodavanja vrijednosti, a ne degradiranja vrijednosti uloženih sredstava. Uvlačenjem poduzetničkih principa u upravljanje neprofitnim projektima osigurat će se razvoj povjerenja onih koji žele uložiti novac u taj sektor te ga tako usmjeriti ka samoodrživosti.
|
|
|
|
|
|
|
|